راهکارهای مختلفی وجود دارد که در عین سادگی میتوانند در ترغیب کودک به مطالعه نقش مهمی داشته باشند و باعث شوند کودک خودش و بدون هیچ اجباری با لذت به سمت کتاب ها کشیده شود. یکی از مهارت‌های مهمی که کودکان در زندگی باید یاد بگیرند، خواندن است. باید فضایی سرگرم‌کننده و راحت برای کتابخوانی کودکانتان فراهم کنید. این شرایط نباید اجباری و با تحکم باشد، زیرا ممکن است خاطره ناخوشایندی از کتاب و کتابخوانی در ذهنشان ایجاد شود و آن‌ها را دل‌زده کند. برای اینکه کودکان ارتباط بهتری با داستان‌ها بگیرند می‌توانید نقش‌های داخل داستان را تقسیم کنید و برخی از نقش‌ها را به کودک خود واگذار کنید تا داستان جذاب‌تری داشته باشید.

02633508898     -     09100213631

وب سایت : www.fekritoy.com

کرج، انتهای 45 متری گلشهر، روبروی درختی، خیابان کتوئی زاده فروشگاه پروفسور کوچولو گلشهر

 

 کتاب فرانکلین و دوست بزرگ تر

 برای اینکه بتوانیم مفاهیم اخلاقی و تربیتی را به کودکان آموزش دهیم باید با زبان خودشان سخن بگوییم. یکی از روشهای آن قصه گویی و داستان خوانی است. با داستان خواندن است که خیالمان را پرواز می‌دهیم و سوار بر ابرهای لذت می‌شویم.  کودکان در قصه‌ها به قهرمان زندگی‌شان تبدیل می‌شوند. همان کسی که همیشه آرزویش را دارند. کودکان سبک علاقه‌ی شخصی خودشان را پیدا می‌کنند و با غرق شدن در کتاب‌ها تجربه‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازند. کودکانی که والدینشان برای آنها کتاب می‌خوانند به احتمال زیاد در هر زمینه‌ای از زندگیشان بهتر عمل می‌کنند. از انتخاب کتاب‌هایی که واقعه‌ای ترسناک را یادآوری می‌کنند یا در انتها نکته آموزشی مناسبی را القا نمی‌کنند، خودداری کنید.
 

کتاب من بلدم بپوشم/فی فی1

 کتاب من بلدم بپوشم/فی فی1
 
شما وقتی برای فرزند خود کتاب می خوانید و با او صحبت می کنید باعث می شوید گوش های کودک به جمله بندی ها و واژگان جدید عادت کند و آن ها را به خاطر بسپارد. کتاب خواندن برای کودکان علاوه بر رشد مغز او به ایجاد ارامش و کاهش استرس کودکان نیز کمک می‌کند. کتاب ها مطالب مفیدی را هم به بچه‌ها می‌آموزند که در آینده تحصیلی و کاری آن‌ها نیز تاثیر مثبتی خواهد داشت.
 
انواع متفاوتی از مطالب خواندنی را در دسترس فرزندتان قرار دهید: هر کودک به فرصت‌های مختلفی نیاز دارد تا کشف کند از چه طریق منحصر به فرد است و می‌خواهد در زندگیش چه کسی باشد.