بچه‌ها در سن 3 ، می‌توانند به خوبی راه بروند و برای همین دوست دارند به این طرف و آن طرف سرک بکشند و چیزهای جدید را شناسایی و کشف کنند. اما با این حال برای پرورش ذهن و خلاقیت آن‌ها، لازم است که با یکسری از بازی‌های فکری آشنا شود و ساعاتی از روز را با این اسباب‌بازی‌های مفید سرگرم باشد.

اسباب بازی ماهیگیر باطری خور

اسباب بازی‌های ورزشی، هدفمند کردن فعالیت‌های جسمانی

در بررسی اسباب بازی های ایرانی باید به آن دسته از وسایل بازی کودکان که باعث بیشتر شدن حرکت‌های جسمانی آن‌ها می‌شوند نیز توجه کنیم. کودکان همواره در حال دویدن و پریدن هستند. ولی چه خوب است که برندهای مختلف تصمیم گرفتند اسباب بازی‌هایی را بسازند که فعالیت‌های بدنی کودکان را هدفمندتر کند. اینبازی‌ها شامل انواع توپ‌ها، وسایل مخصوص شنا، دوچرخه‌ها، تفنگ‌ها و اسکوترها می‌شوند. از جمله فوایدبازی‌های حرکتی – ورزشی برای کودکان به شرح زیر است:

  • با فعالیت‌های بدنی، کودکان دچار چاقی نمی‌شوند.
  • کودکان وقتی با اسباب بازی‌هایی که تحرکشان را بیشتر می‌کنند مشغول بازی می‌شوند می‌توانند احساسات خود را به خوبی بروز داده و آن‌ها را مدیریت کنند.
  • اسباببازی‌های ورزشی باعث تقویت جسمانی کودکان می‌شوند و آن‌ها می‌توانند در بزرگسالی به سمت انجام فعالیت‌های ورزشی تخصصی‌تر کشیده شوند.

 اسباب بازی فکری شارک

اسباب‌بازی‌های تشخیصی

دسته پنجم اسباب‌بازی‌های تشخیصی است که معمولاً برای سنین پیش‌دبستانی استفاده می‌کنیم. از این تشخیص هدفی داریم و برای مثال می‌خواهیم اشکال هندسی یا حجم و اندازه را به کودک یاد بدهیم. این اسباب‌بازی‌ها هم جنبه درمانی دارد. کودکی ممکن است مفاهیم این‌چنینی را بلد نباشد و بعد به او انگ می‌زنند که کودک ما کندذهن است. این در حالی است که وقتی ما با همین اسباب‌بازی‌های تشخیصی شرایط کودک را بررسی می‌کنیم می‌بینیم فقط با او کار نشده است. درعین‌حال با این اسباب‌بازی‌ها می‌توانیم هوش بچه را هم افزایش بدهیم.

پازل حیوانات دریا

پازل یکی از بازی‌های مورد علاقه کودکان در این سن است. وقتی کودک قطعات پازل را درهم جفت می‌کند و یک شکل شگفت انگیز به وجود می‌آورد انگار تمام دنیا را کسب کرده. این پیروزی برایش بیش از هر چیز خوشایند است. بازی با پازل نه تنها برای کودک لذت بخش است بلکه قدرت تمرکز و تشخیص او را بالا می‌برد، بهتر است اول پازل‌هایی انتخاب کنید که قطعات کمتری دارند و به مرور که کودک بازی را یاد گرفت به تعداد قطعات اضافه کنید.